شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر
سرخط خبرها

طرح تحول روستایی استان خراسان رضوی با حضور ۲۵۰۰ دهیار استان آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۳۴۴۵
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
طرح تحول روستایی استان خراسان رضوی با حضور ۲۵۰۰ دهیار استان آغاز می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از آغاز طرح تحول روستایی با هدف رفع عقب ماندگی‌های برنامه توسعه و عمران روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدائی در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به شبکه مسائل استان، همچنین معطوف به سند تحول دولت، برنامه‌هایی برای جهش در نیل به اهداف عالی دولت در روستا‌ها و مناطق محروم پیش بینی شده تا براساس آن بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران و فرصت‌هایی نو جهت پیشرفت و آبادانی روستا‌های استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح اهداف کلانی، چون جبران عقب ماندگی‌های گذشته و ایجاد فرصت‌های جدید برای پیشرفت و آبادانی روستا‌ها را دنبال می‌کند، تصریح کرد: سه حوزه اصلی اجرای طرح تحول روستایی؛ زیرساخت‌ها و عمران، اقتصاد و اشتغال و حوزه فرهنگی و اجتماعی روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در هر حوزه؛ شاخص‌ها براساس اهداف عملیاتی و برنامه‌های مدون تعیین شده که بنا بر آن تا پایان دولت سیزدهم باید سهم برخورداری روستا‌ها به بالاترین اندازه ممکن در همه بخش‌ها ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی و زیرساختی ۱۴ کلان پروژه شامل برخورداری همه روستا‌ها از گاز، آب شرب، احیای قنات‌ها، اجرای عملیات آبخیزداری، ارایه تسهیلات مسکن و احداث آن، بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ساخت مسجد، ساخت مدرسه و ... طراحی شده، در حوزه اقتصادی نیز اشتغال مساله محوری است که با ارایه تسهیلات اشتغال و فرصت‌های مختلف در تلاشیم تا سهم اشتغال روستا‌ها را افزایش دهیم و در حوزه اجتماعی نیز شاخص‌هایی مانند روستای بدون اعتیاد، بدون طلاق، فرزندآوری و ... دنبال می‌شود.

خدایی با اشاره به برگزاری گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی در هفته جاری، محور این گردهمایی را معرفی طرح تحول روستایی مبتنی بر مشارکت و ایجاد هم‌افزایی میان دولت و مردم در بهره گیری از ظرفیت‌ها اعلام و عنوان کرد: در این گردهمایی علاوه بر بیش از دو هزار و ۵۰۰ دهیار، بخشداران و فرمانداران استان خراسان رضوی نیز حضور دارند.

وی با عنوان اینکه هدف گذاری اصلی ما مشارکت نهاد‌های اجتماعی و مردمی و نهاد‌های انقلابی و خیرین و استفاده از پتانسیل همه مجموعه‌ها در جهت تحقق هدف گذاری‌های معین شده است، افزود: دهیاران به عنوان مسوول و متولی اصلی روستاها، می‌توانند نقش بسیار پررنگی را در تحقق طرح تحول روستایی ایفا کنند، از این رو برای نخستین بار مشارکت و مداخله خود دهیاران را تعریف کرده ایم، به طوری که فرمانده و مدیر عملیاتی طرح در هر روستا دهیاران آن روستا خواهند بود و بخشداران و فرمانداران پشتیبان طرح هستند.

خدایی گفت: وظیفه دهیاران در این طرح؛ شناسایی دقیق نیازها، تسهیل‌گری میان مردم و دستگاه‌های اجرایی، رصد و پیگیری اجرای پروژه‌ها و ... تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای طرح تحول روستایی از چند ماه پیش به صورت آزمایشی آغاز شده و در برخی بخش‌ها نیز پیشرفت‌هایی داشته، خاطرنشان کرد: هدف از گردهمایی دهیاران استان، آغاز رسمی اجرای این طرح است و با حضور تمامی مجریان شامل دهیاران، بخشداران و فرمانداران، تقسیم کار صورت گرفته و فصل جدیدی برای پیشرفت و آبادانی روستا‌های استان آغاز می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->